lördag 31 januari 2009

EU på torget - och besök på EG-domstolen















Vad gör en flitig politiker en lördag?

Ja, varje sista lördag i månaden finns vi i Folkpartiet Linköping på Gyllentorget. Vi snackar med folk och idag hade vi tema europaparlamentsval. Man antar ju att valdeltagandet inte blir så särskilt högt så det gäller ju att först och främst tala om att valet kommer hållas den 7 juni (dagen efter nationaldagen).

Nästa helg beslutar vi i folkpartiet om hur vår lista till europaparlamentsvalet ska se ut. Jag åker till Göteborg för att påverka att östergötlands kandidat (José Kimenga) får en bra placering och att det politiska programmet blir det mest intressanta för väljarna.

Innan dess åker jag till Luxemburg för att besöka EG-domstolen. Vid ett möte i veckan blev det tydligt för mig att Sverige använder EG-domstolen och driver många mål för att tvinga EU att bli mer öppet. Det är bra!

När resan är klar skriver jag mer om det. För den som vill veta mer redan nu kan jag tipsa om radions lördagsintervju där Pernilla Lindh, svensk domare vid EG-domstolen i Luxemburg, intervjuades för bara två veckor sedan.
KGE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar