torsdag 21 januari 2010

Första veckan på riksdagen 2010. Lugnet före stormen?

Första veckan på riksdagen efter juluppehållet har varit lugn. I onsdags var det partiledardebatt. Ungefär så kommer nog valrörelsen att låta. Jobb och ekonomi är självskrivna ämnen, men vilken oväntad fråga blir stor? Valrörelser innehåller alltid överraskningar.

Imorgon har jag möte med Carl Bildt och EU-nämnden. Diverse utrikesfrågor ligger på bordet. Haiti förstås. Men också det internationella mötet om Jemen, som Storbritannien tagit initiativ till, efter att det blev klart att mannen som försökte spränga ett NWA-plan tränats där. Några ord kommer säkert utväxlas om att EU ska träna 2000 man ur den somaliska säkerhetsstyrkan i Uganda. Afghanistan är mer eller mindre en stående punkt på dessa möten.

Media har haft en fin bevakning av utfrågningen av Cecilia Malmström. Corren ringde mig just när hon och jag lunchade så jag lämnade över luren till Cecilia och det blev ett rejält och roligt reportage i gårdagens tidning. Linköpings Tidning hade en härlig artikel med mig idag. I måndags fick jag en artikel om vargjakten publicerad i Corren.

Håller just på att planera vilka besök i Östergötland som jag ska göra närmsta tiden. Vill du att jag kommer och besöker en förening/företag/skola/äldreboende nära dig, skriv en rad så försöker vi hitta en tid!

KGE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar