fredag 6 mars 2009

Liberalt Riksmöte i Linköping



Under helgen hålls liberalt riksmöte i Linköping. Vi blir cirka 800 folkpartister som träffas, deltar i seminarier och lyssnar på tal av partiledning m.fl. Mötet har EU-tema eftersom det är val till europaparlamentet den 7 juni. Själv ska jag hålla i ett seminarium med toppkandidaterna med Marit Paulsen i spetsen.

En av de programpunkter jag ser mest fram emot är talet av Kjell Albin Abrahamson. Jag har läst flera av hans lysande böcker om EU och central- och östeuropa. "Enkel biljett till Polen" läste jag innan jag åkte till Polen andra gången och den var verkligen rolig och informativ och fick mig att bättre förstå och gilla Polen. I boken "Vitryssland : 89 millimeter från Europa" kände jag verkligen igen det skrämmande Vitryssland jag besökte 2005.

Talet med Jan Björklund kl. 12.30 imorgon lördag, Konsert och Kongress Linköping, är öppet för allmänheten. Välkommen!

KGE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar