tisdag 24 mars 2009

Uppföljning Vitryssland och eurodebatt


Har idag i kammaren ställt en uppföljande fråga till statsministern om hur diskussionerna på EU-toppmötet gick kring den vitryske presidentens deltagande vid invigningsmötet av det östliga partnerskapet i maj (se blogginlägg från förra veckan).


Idag svarade Reinfeldt tydligare och bättre (han kunde ju ana att jag inte skulle ge mig i denna fråga). Statsministern svarade att Lukasjenko inte meriterar sig för att delta. Bra svensk linje!

Här ser ni mitt och statsministerns meningsutbyte:

Jag
Statsministerns svar
Min replik
Statsministerns svar


I ÖstgötaCorrespondenten finns idag en debattartikel om Euron som folkpartiets EU-parlamentariker, fp:s ekonomiske talesperson och jag skrivit som svar på ett inlägg från junilistan i samband med Folkpartiets riksmöte i Linköping. Den som vill läsa den i webformat kan klicka här.

KGE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar