lördag 13 februari 2010

Efter framgång med Skepparpinan är det dags för E22an

Idag firar Folkpartiet i Motala 100 år. Jag ska dit och tala på årsmötet och sen är det fest! Motala är en kommun där det händer mycket spännande politiskt. Främst tänker jag på Riksväg 50 som går genom centrum där trafiksituationen kännetecknats av kaos med vältande lastbilar. Efter mer än 60 år av diskussioner ska förbifarten och bron Skepparpinan äntligen byggas!

Åtskilliga gånger har jag varit i Motala för att kämpa för en förbifart. Bl.a. har jag cyklat i demonstration och visat den förfärliga situationen för politiska talespersoner i trafikfrågor. Nu är det klart att NCC börjar bygga i sommar och 2013 står Skepparpinan på plats. Härligt!

På måndag åker jag till Söderköping/Valdemarsvik tillsammans med folkpartiets talesperson i trafikfrågor, Nina Larsson. Det handlar förstås om att påverka för att en ombyggnad av E22an och att en förbifart vid Söderköping får så hög prioritet som möjligt när nationella beslut om infrastruktur ska tas i vår. Nina och jag deltar i ett möte för allmänheten om E22an samma kväll (den 15 feb ) i Valdemarsvik kl. 19, i Funkishuset.

Efter framgång med Rv50 är det dags för E22an!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar