söndag 22 augusti 2010

Mina valaffischer och Rör inte RUT!



Nu är mina valaffischer uppe! Detta valårets nyhet sägs vara bloggar. Jag gillar att valkampanjen också syns i det fysiska rummet. Det ena utesluter inte det andra!

Tre budskap har jag: Skola, Forskning och Företagande. Läs mer på min hemsida!

För övrigt vill jag säga Dunderdumt till LO beträffande deras kampanj med uppochnedvända huvuden. Lågt att driva negativ kampanjteknik! Mycket kan vi låna från amerikansk kampanj - men låt oss prata om vad vi själva vill istället för att klanka ner på andra.

En av helgens höjdpunkter var demonstrationen i Linköping för att behålla RUT-avdraget. Träffade då bl.a. Christoffer Sjögren som driver Städarna i Norrköping. Han tror på Alliansseger och satsar på nytt kontor i Linköping. Just nu har han 16 anställda. Om RUT-avdraget försvinner säger han att då måste han varsla hälften. Här en länk till en intervju med Christoffer och mig publicerad i Linköpings Tidning efter att jag besökt företaget Städarna i våras.

KGE

2 kommentarer:

  1. Hej, har sett din affisch idag när jag cycklade till universitet. Kul med kampanj på G! Full fart med nollning här, det där med skolan gillar vi att skoja med. / Johanna S.

    SvaraRadera
  2. Fina affischer och intressant intervju.

    SvaraRadera